Degustacja zdrowych soków

W czwartek 23.11.2017 roku każdy chętny mógł skosztować wybrany przez siebie pyszny i zdrowy sok. Wystawione były one na stoliku w holu i serwowane przez nauczycieli z uczniami, którzy je wcześniej przygotowali. Obok każdego napoju znajdowały się informacje na jego temat. Poniżej można zapoznać się z ich właściwościami. Zachęcamy do sporządzania tego typu soków.

JABŁKO, OGÓREK, MIĘTA

Nie pozwól by zmęczenie popsuło ci dobry nastrój!

Jabłka w około 10% złozone są z regulujących nastrój węglowodanów. Sok z tych owoców zawiera dodatkowo dużą dawkę fruktozy-źródła energii.
Ogórek zawiera dużo magnezu-minerał wspomagajacy tworzenie się neuroprzekaźników w mózgu.
Mięta to świetny dostawca cynku wzmagajacego czujność i witaminy B1, która pomaga naszemu organizmowi przekształcić glukozę w energię.

SKŁADNIKI ODŻYWCZE:
WITAMINY B1, B2, B3, C, K
BETA-KAROTEN, KWAS FOLIOWY; WAPŃ, MAGZEZ, ŻELAZO, MANGAN, FOSFOR, POTAS, SELEN, KRZEMIONKA, SÓD, CYNK; FRUKTOZA; KWAS JABŁKOWY.

SOK Z KISZONEJ KAPUSTY

Kiszony sok to bogactwo witaminy C, K2, witamin z grupy B (B1, B2, B3, B6, B12), kwasów organicznych. Kwas mlekowy, octowy i inne kwasy powstałe w wyniku fermentacji zatrzymują rozwój bakterii chorobotwórczych. Nie można też zapomnieć, że kiszony sok z kapusty wprowadza do naszego organizmu kolonie pożytecznych laktobakterii.

POMARAŃCZA, KIWI, MARCHEWKA

Ochrona odporności

Pomarańcze znane są z wysokiej zawartości witaminy C.
Kiwi to owoc bogaty w beta-karoten chroniący DNA przed uszkodzeniami.
Marchewki posiadają działanie przeciwnowotworowe.
Połączone w jednej szklance pomogą nabrać odporności, wzmocnią organizm w walce z przeziębieniem oraz odbudują odporność po przebytej chorobie.

SKŁADNIKI ODŻYWCZE
WITAMINY B1, B3, B5, C, E, K, BETA-KAROTEN, KWAS FOLIOWY; WAPŃ, MAGNEZ, ŻELAZO, POTAS

DYNIA, PIGWA, JABŁKO

Pigwa – zawarta witamina C wspomaga wydajność układu odpornościowego i gojenie ran. Witaminy z grupy B mają działanie krwiotwórcze i chronią przed infekcjami. Wapń jest budulcem kości, a potas dodatkowo wspomaga układ nerwowy. Żelazo chroni przed niedokrwistością, a magnez odpowiada za funkcjonowanie układu nerwowego i mięśniowego. Pigwa posiada także pektyny, będące rozpuszczalnym w wodzie błonnikiem, który odpowiada za usuwanie toksyn i metali ciężkich z organizmu. Są one także stosowane w profilaktyce przeciwnowotworowej. Ponadto pigwa wykazuje działanie bakteriobójcze, łagodzi podrażnienia skóry i wspomaga walkę z infekcjami górnych dróg oddechowych. Regeneruje również wątrobę, obniża poziom cukru i cholesterolu.
Dynia stanowi idealny składnik menu osób dbających o zdrowie i figurę. Dynia jest bardzo bogata w prowitaminę A (beta karoten) i bogata w witaminy z grupy B (B1, B2, B5, B6), witaminę E i C. Poza tym, dostarcza wielu składników mineralnych, takich jak: magnez, miedź, mangan, potas i fosfor.